همان‌طور کـه مـی‌دانید یکی از انتقادهای همـیشگی کـه سیـاست‌های اپل را نشانـه گرفته عدم پشتیبانی گوشی‌هایش از دو سیم‌کارت است. پشتیبانی از دو سیم کارت در آیفون 7 اگر خاطرتان باشد که تا چند سال پیش پشتیبانی از دو سیم‌کارت تنـها مخصوص گوشی‌های ارزان‌قیمت و البته گمنام چینی بود کـه بعضا که تا چهار سیم‌کارت را هم پشتیبانی مـی‌د. پشتیبانی از دو سیم کارت در آیفون 7 بعد از آن تقریبا تمام برندها تسلیم خواسته کاربران شدند و گوشی‌هایی با پشتیبانی از دو سیم‌کارت عرضه د اما اپل مثل همـیشـه تغییرات را دوست ندارد. بعد از گذشت سال‌ها و در سالگرد ده سالگی فعالیت کوپرتینویی‌ها درون زمـینـه تولید گوشی ظاهرا مدیران، پشتیبانی از دو سیم کارت در آیفون 7 سیـاست‌های کهنـه را دور ریخته و پشتیبانی از دو سیم‌کارت را با آغوش باز پذیرفته‌اند. درون ادامـه شایعاتی را پیرامون این موضوع بررسی مـی‌کنیم. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

اخیرا شایعات زیـادی درباره این‌که آیفون 8 درون نسخه‌ای دو سیم‌کارت به منظور کشور چین عرضه مـی‌شود منتشر شده اما اخبار ضد و نقیض انقدر زیـاد بود کـه تا مدت‌های دیگر توجهی بـه آن‌ها نداشت؛ اگر خاطرتان باشد پیش از عرضه آیفون 7 هم شایعاتی درباره پشتیبانی گوشی از دو سیم‌کارت منتشر شد درون حالی کـه هیچکدام صحت نداشت. با بررسی بعضی از اسنادی کـه اخیرا منتشر شده متوجه شدیم کـه بی‌توجهی بـه شایعات درباره آیفون 8 اشتباه بوده و این بار ظاهرا قضیـه جدی‌تر از گذشته است.

جدیدا اسنادی از دفتر ثبت پتنت‌ امریکا (USPTO) منتشر شده کـه گواهی مـی‌دهد اپل به منظور تکنولوژی پشتیبانی از دو سیم‌کارت با دو آنتن جداگانـه پتنت‌هایی بـه نام خود ثبت کرده است. طبق تجربه گذشته معمولا اپل تغییرات را خیلی سخت قبول مـی‌کند اما اگر قبول کند بـه بهترین شکل و با یک تیم تحقیقاتی کارکشته بـه استقبال آن‌ها مـی‌رود. طبق توضیحاتی کـه برای ثبت پتنت ذکر شده ظاهرا سیم‌کارتی کـه برای مکالمـه از آن استفاده مـی‌شود بر دیگری ارجحیت دارد. درون این حالت هنگامـی کـه با یک سیم‌کارت مکالمـه مـی‌کنید و دیگری بـه اینترنت دیتا وصل هست در صورتی کـه پیـامـی از کندی‌کراش دریـافت کنید، سیم‌کارتی کـه تماس را برقرار کرده قطع نمـی‌شود!

بیشتر بخوانید:

چگونـه آیفون 6 و 6 پلاس را دو سیم‌کارت کنیم؟

آموزش استفاده همزمان از دو سیم‌کارت و کارت حافظه درون گوشی‌های دو سیم‌کارته

از جمله دیگر نکاتی کـه در توضیحات پتنت بـه چشم مـی‌خورد پشتیبانی هر دو سیم‌کارت از اتصال 4G هست که به منظور یک پرچمدار کاملا طبیعی بـه نظر مـی‌رسد. البته بـه این نکته هم دقت داشته باشید کـه ثبت این پتنت لزوما بـه معنی پشتیبانی آیفون 8 از دو سیم‌کارت نیست زیرا اپل پتنت‌های زیـادی ثبت کرده کـه تاکنون از هیچکدام استفاده نکرده است. با توجه بـه این‌که ظاهرا آیفون 8 قرار هست یک نسخه ویژه 5.2 اینچی هم داشته باشد بـه همـین دلیل احتمال مـی‌رود کـه شاهد پشتیبانی از دو سیم‌کارت هم باشیم!

نظر شما درباره آیفون‌های دو سیم‌کارت چیست؟ بـه نظر شما پشتیبانی از دو سیم‌کارت از ابهت محصولات اپل کم مـی‌کند؟ آیـا با تولید گوشی‌های دو سیم‌کارت موافق هستید؟

منبع خبر:

برچسب ها :

  25 آذر 1395

4581 بازدید

15 نظر

3.33

  18 رای

: پشتیبانی از دو سیم کارت در آیفون 7




[پتنت جدید اپل؛ آیـا iPhone 8 از دو سیم‌کارت پشتیبانی مـی‌کند؟ پشتیبانی از دو سیم کارت در آیفون 7]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Sat, 16 Jun 2018 09:25:00 +0000